Zadání:
- Zajištění komplexní komunikace na Facebooku.
- Zviditelnění akce, interakce s účastníky a jejich aktivace.
- Zajistit komunikaci a propagaci ODM před a v průběhu akce v rámci online komunikačních kanálů pořadatele a ČOV.
- Zvýšit komfort a informovanost účastníků. Přispět k jejich zábavě a zároveň se postarat o to, aby bylo okolo ODM 2017 živo – na sociálních sítích a v online prostředí .
- Pomoct pořadatelům s efektivní propagací partnerů projektu.
- Podpořit virální dosah akce v online prostředí.
Termín a specifikace:
24. 6. – 29. 6. 2017, Brno
- 22 sportů, 90 disciplín, 34 sportovišť
- 4 443 sportovců a trenérů ze 14 krajů České republiky
- 488 organizátorů
- pestrý doprovodný program
- přímé přenosy České televize na ČT Sport, live streamy i záznamy na webu ČT
Popis eventu:
Olympiáda dětí a mládeže České republiky (ODM) je republiková soutěž krajských reprezentací v kategoriích mladších a starších žáků a žákyň. Sportovcům navozuje atmosféru opravdových olympijských her. Mladí účastníci nejsou ochuzeni o zapálení olympijského ohně, slavnostní ceremoniály, soužití v olympijské vesnici nebo složení olympijské přísahy.
ODM je projektem Českého olympijského výboru, který si ke spolupráci vybírá jako pořadatele jednotlivé kraje. Olympiády se odehrávají v dvouletých cyklech a střídá se jejich letní a zimní podoba. První ročník (letní) olympiády proběhl v roce 2003.
Letošní Olympiáda se po 12 letech konala v Jihomoravském kraji.
Řešení:
- Návrh komplexní komunikace akce na Facebooku a zajištění samotné exekutivy (plán příspěvků, tvorba příspěvků a grafik, správa reklamních kampaní, komunikace s fanoušky a kooperace s organizačním týmem ODM).
- Implementace technologie ENPLUG na velkoplošné LED obrazovky na slavnostním zahájení, v Olympijské vesničce a na vybraných sportovištích. Využití Instagramu jako prostředí pro sdílení zážitků z ODM.
Komunikace na Facebooku
- Komplexní správa profilu @olympioniciODM v termínu od 29. 4. do 30. 6. 2017.
- Vytvoření Facebook události ODM 2017.
- Vytvoření komunikačního rámce a publikačního plánu.
- Dlouhodobá kampaň s cílem zvýšit povědomí o akci.
- Tvorba kvalitního obsahu (copywriting, úprava fotek, tvorba gifů, grafik, call-to action aj.).
- Během Olympiády celodenní správa Facebooku (Social Media Guru) – informace z místa a okolí, výsledky, soutěže, co se děje, na co se přijít podívat.
- Propagace partnerů akce, komunikace s fanoušky, odpovídání na dotazy.
- Tvorba, správa a vyhlašování soutěží pro fanoušky.
- Komplexní vyhodnocení kampaně po ukončení akce.
Placené kampaně na Facebooku
Správa reklamních kampaní na Facebooku, ať už jednorázově či kontinuálně:
- Stanovení reklamních cílů.
- Zásah cílové skupiny.
- Výběr vhodného formátu reklamy.
- Vytvoření kreativy včetně copywritingu.
- Nastavení reklamní kampaně, průběžná optimalizace.
- Průběžné vyhodnocení výsledků kampaní a plnění cílů
- Rozpočet na placenou reklamu na Facebooku: 15 000 Kč pro období od 29. 4. do 29. 6. 2017
Výsledky komunikace na Facebooku
V období od 29.4. do 30.6. 2017 nahráno na Facebook stránku celkem 109 příspěvků (+ příspěvky na události)
Ukázky úspěšných příspěvků
Implementace technologie Enplug – Digital signage
Ukázka customizovaného layoutu pro zobrazování příspěvků ze sociálních sítí na velkoplošných obrazovkách díky Enplugu:
- Oživení LED obrazovek na 6 místech (slavnostní zahájení, Olympijská vesnička, Plavecký bazén za Lužánkami, Sportovní hala Vodova, Hala TJ Sokol Brno, Sportovní hala Rosnička).
- Vznikla tak místa, kde účastníci mohli v reálném čase vidět na obrazovkách svoje příspěvky nahrávané na Instagram pod #odm2017.
- Autentický obsah od uživatelů na obrazovkách = Olympiáda očima účastníků.
- Na míru připravený layout zobrazovací plochy dle grafického manuálu ODM.
- Zobrazování aktuálního programu, propagace partnerů akce, call to action grafiky.
- Schvalování příspěvků (kontrola vhodnosti).
Vše podstatné a relevantní na obrazovkách spravováno prostřednictvím jedné aplikace s možností okamžité změny.
Výsledky Enplugu – Digital signage na ODM
- LED obrazovky výrazně poutaly pozornost – lidé na nich sledovali své instagramové fotky a fotky ostatních účastníků.
- Podařilo se efektivně propojit online prostředí se samotným místem zážitku. Všechny tyto fotky jsou na sociálních sítích označeny jednotným #odm2017, kde zanechávají jasnou komunikační stopu.
- Z pohledu organizátorů a účastníků se jednalo jednoznačně o prvek, který dokresloval atmosféru a bavil.
- Výrazně vzrostl dosah online komunikace v souvislosti s ODM – podstatný ukazatel i pro partnery (viditelnost jejich brandu není omezena pouze
na samotnou akci a běžné komunikační kanály). - Méně starostí pro realizační tým vzhledem k informovanosti návštěvníků a zobrazování důležitých informací.
Výsledky na sociální síti Instagram
Sledované období: 24. 6. – 30. 6. 2017
Závěr
“Vysoce profesionální, zodpovědná, tvůrčí a pozitivní. Taková byla spolupráce s The Media. Troufám si říct, že díky The Media se projekt ODM v komunikaci a medializaci posunul o několik levelů výše – koneckonců závěrečná čísla a vyhodnocení mluví za vše.”
Kateřina Fantová
Členka organizačního výboru ODM 2017
“Spolupráce s THE MEDIA na projektu ODM2017 byla výborná. Oceňuji především zodpovědný a profesionální přístup, dosažené výsledky a nasazení i zarputilost všech členů týmu. Myslím, že jsme touto spoluprací získali nejen skvělé výsledky, ale i nová přátelství.”
Tomáš Houska
PR a digitální komunikace, Český olympijský výbor