Zvýšení viditelnosti běhů Rainbow Run na Instagramu, aktivace účastníků
Lokality a termíny:
Ostrava 21.5.2016
Ústí nad Labem 11.6.2016
Brno 20.8.2016
Rainbow Run – Běh, který vám obarví den
- pětikilometrová trasa plná barev, smíchu, zábavy a pozitivní energie
- pro všechny věkové kategorie
- 13 000 účastníků, 3 česká města
- pestrý doprovodný program, afterparty
- charitativní přesah – z výtěžku pomoc konkrétním osobám
Zadání
Rainbow Run je o zážitcích, se kterými jdou ruku v ruce barevné fotky plné rozzářených tváří. Obrovské oblibě se tak těší fotky publikované po akci, kde se účastníci hledají a komentují, lajkují, sdílejí mezi své přátele.
Potřeba zadacatele: Jak více zapojit účastníky samotné akce, tak aby více fotili, sdíleli, lajkovali?
Cílem bylo sjednotit veškerou komunikaci na sociálních sítích pod jeden hashtag #rainbowruncz a ten prezentovat účastníkům a veřejnosti.
Řešení
THE MEDIA navrhli Rainbow Run implementaci technologie ENPLUG na velkoplošnou LED obrazovku umístěnou vedle stage, na které probíhal program. Vzniklo tak místo, kde účastníci mohli vidět v reálném čase své fotografie publikované na sociální sítě pod hashtagem #rainbowruncz. Za hlavní kanál interakce s účastníky byla zvolena sociální síť Instagram.
Realizace v bodech
- Enplug na LED obrazovce – zobrazení call-to-action grafiky, promo grafiky partnerů, zobrazování příspěvků z Instagramu – příspěvky z Instagramu byly hlavním obsahem LED obrazovky.
- Enplug jako automatizovaná režie pro kompletní správu obsahu na LED obrazovce (nebylo potřeba další lidské podpory).
- Schvalování příspěvků v místě akce (kontrola vhodnosti obsahu, automatické mazání vulgarismů).
- Propagace #rainbowruncz v tištěné i elektronické propagaci před akcí a během akce.
Výsledky
LED obrazovka se stala středem pozornosti – lidé na ní sledovali své fotky a fotky ostatních účastníků. Podařilo se tak úspěšně propojit online prostředí se samotným místem zážitku. Navíc všechny tyto fotky se na sociální síti Instagram archivovaly pod hashtagem #rainbowruncz.
Ze strany organizátorů i účastníků se jednoznačně jednalo o prvek, který bavil a dokresloval atmosféru eventu.
Možnosti využívali i partneři akce, kteří společně vytvářeli příspěvky pod hashtagem #rainbowruncz a s vtipným obsahem se tak autenticky prezentovali účastníkům.
1104 účastníků vytvořilo 1968 příspěvků v den akce a následující dny po akci.
Počet oslovených uživatelů Instagramu: 436 757
Počet zobrazení na Instagramu: 731 605
Hodnocení organizátora
„Aplikace je skvělá. Přilákala hodně lidí, všichni se s ní skvěle bavili a fotili se, aby zrovna oni byli na obrazovce. Bylo super je sledovat jak se baví. Díky Enplugu se výrazně zvýšil počet fotek s našim hashtagem a to bylo našim cílem. Také máme spoustu skvělých fotek, které můžeme dále použít a hlavně jsme v bližším kontaktu s našimi “zákazníky” a fanoušky.“
Roman Fučík
hlavní organizátor